Nytt varumärke – Mr Smith

mr-smith-utvald

Under mars 2016 lanseras det australiensiska hårvårdsmärket Mr Smith på den svenska marknaden. Sedan det såg dagens ljus i Australien under slutet av 2014 har det blivit en omedelbar succé med sin kompromisslöshet kring innehåll, design och enkelhet. Kunderna älskar varumärket och på bara ett år har det slagit sig inblanddet mest sålda inom premium-segmentet och fortsätter att växa kraftigt. Med sina lyxiga och hållbara produkter som höjer modegraden avsevärt inom hårbranschen har Mr Smith även fått ett varmt mottagande hos pressen, både i Australien och internationellt.

Mr Smith Produkter

deevi-sthlm-mr-smithProdukterna som både tillverkas och designas i Australien bygger på innovativ användning av noggrant utvalda ingredienser från växtriket såsom kakaofrön, mandarin, avokado och rosengeranium. Serien som består av 14 produkter bygger på gedigen forskning och utprovningdär utvecklarna har varit extremt selektiva med ingredienserna för att skapa en unik och högpresterande känsla. Gemensamt för alla produkter är att de återfuktar och vårdar håret samtidigt som de skapar en naturlig rörlighet och lyster. Detta märks främst på stylingprodukterna som, gentemot många konventionella produkter, ger dig effekten och funktionen hos produkten utan att du känner att du har produkter i håret. Freda Rossidis som varit delaktig i utvecklingen och bland annat jobbat som session stylist åt flera stora modehus menar att precis som på catwalken är rörligheten och livfullheten i håret det viktigaoch det man velat uppnå med produkterna.

Mr Smith – Innehåll

Enkelheten är central hos Mr Smith. Det återspeglas både i förpackningsdesignen och innehållet. Vad som inte används i produkterna är minst lika viktigt som vad som används. Därför innehåller produkterna inga sulfater, parabenereller andra potentiellt skadliga ämnen. De har heller aldrig testats på djur och är certifierade av PETA.